Carbon 3

DIY - Do it Yourself

Har du kunder nok?

Kunder kommer ikke af sig selv.

Lige gyldigt om du vil sælge en kaninvest, eller tilbyde håndlæsning, så kræver det at folk ved du tilbyder det. Det har i mange år, været en kamp om top placering på google. Som var afgørende for om kunder kunne finde dig. Men siden 2016 er der sket et skift.

Hvor de fleste tidligere søgte på google, for at finde det de skulle bruge, er flere og flere gået over til at checke facebook, instagram inden de bruger google.
De helt unge, bruger mere youtube end tv, og de bruger da slet ikke noget så forældet som facebook. Hvis du vil blive ved at have kunder, eller bare i gang med at finde nogen, skal du i dag, først finde ud af hvilket medie de befinder sig på.

Når du kender dit publikum.

Når først du ved hvor folk er, så kan du målrette din markedsføring derefter.
Skal du have fat i en blogger, en instagram influencer eller en youtuber? Måske er din målgruppe så gammel, at det stadig kan svare sig, at smide penge efter SEO og komme frem via google.

I mange tilfælde kan det bedst svare sig, at betale sig til reklame. Hvis du først finder ud af, hvor meget hver kunde koster dig i reklamepenge, så kan du rette din pris ind efter det. Set ud fra fairness, så må dette være mest fair for både dig og kunden.

Gammel kending, på mode igen.

I 80’erne var det utrolig moderne at tage til homeparty, alt fra strikkeopskrifter til plastbøtter. Den tid er kommet tilbage, vi søger nærheden og fællesskabet mere, end storkøb og rabat. Hvis dit produkt egner sig til det, så er det en oplagt måde, at få spredt budskabet. Samtidig er det også den billigste måde. Flere og flere virksomheder, har taget denne dille til sig, og en stor del af befolkningen har en del eller fuldtids indtægt på den måde.

Updated: april 9, 2018 — 12:26 pm
Carbon 3 © 2016 Frontier Theme